אוחיון בשטח • הכירו את החרדים מאשדוד שתובעים את משעל והנייה

ישראל אוחיון No Comments on אוחיון בשטח • הכירו את החרדים מאשדוד שתובעים את משעל והנייה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מבצע "עופרת יצוקה" זכור לרבים מתושבי הדרום כאחד המבצעים הקשים של צה"ל בעזה.

זה גם הייתה הפעם הראשונה בה הרגישו תושבי אשדוד מהו ירי רקטות לאזורם. ארבעה חרדים מאשדוד המחזיקים גם באזרחות בלגית, נפגעו פיזית ונפשית במהלך הלחימה. בשונה מרבים הם החליטו לעשות מעשה ופנו לתובע הפדרלי בבלגיה, בבקשה לזרז קבלת החלטה בנוגע לתלונה שהגישו לפני שש שנים.

התלונה הוגשה נגד מנהיגים בחמאס, בהם חאלד משעל, איסמעיל הנייה, מחמוד א-זהר ועוד בגין פשעי מלחמה. לטענתם, לנוכח המצב הביטחוני בישראל וההתקפות באירופה יש לזרז את מתן ההחלטה בתלונה לא רק לתועלתם האישית – אלא גם עבור תועלת הציבור בבלגיה ובמדינות הסמוכות לה.

הארבעה, עזריאל וייסמן, אהרון ויינגרטן, משה וייסמן ושמואל פרידמן, נפגעו כתוצאה מירי רקטות של חמאס במהלך מבצע "עופרת יצוקה", שהחל בסוף שנת 2008. ויינגרטן נפגע בבטנו כתוצאה מרסיסי טיל שנפל באזור מגוריו, עזריאל וייסמן סובל משיתוק חלקי באצבעות ידו, וילדיהם של משה וייסמן ושל פרידמן סובלים עד היום מטראומה נפשית. בתלונה שהגישו באמצעות עורך דינם מרדכי ציבין דרשו הארבעה להוציא צווי מעצר נגד המנהיגים בארגון הטרור.

מאז שהגישו את התלונה הגיעו לבלגיה כדי למסור את עדותם, אך מאז לא נעשה דבר. ולאור המצב הביטחוני המתוח בישראל ולאחר אירועי הטרור בפריז ובארה"ב, שלחה הקבוצה באמצעות עו"ד מרדכי ציבין מכתב בו דרשו לזרז את הטיפול בעניין.

בשיחה עם כתב אתר קול חי ישראל אוחיון מגוללים שני התובעים לבית משפחת וויסמן ועו"ד ציבין את השתלשלות האירועים מהגשת העתירה, התעלמות התובע הכללי מהתביעה, ועד למצב הנתון בו הם עדין ממתינים לתשובה, למה הם החליטו לתבוע את חמאס? האם הם חוששים מפעולות אנטישמיות כלפיהם? ואיזה תקדים יצור התובע הכללי של בלגיה במידה ויאשר את התביעה?

הארה חשובה: משיקולי עריכה לא צויין שמו של עו"ד אורי יבלונקה אשר לדברי עו"ד מרדכי ציבין "יש לו חלק בעניין לא פחות ממני".



0 תגובות